De Albert Heijn

We zijn in Nederland en dus gaan we winkelen in de AH. Ik vind de AH een aangename winkel, je zou het kunnen vergelijken met de Delhaize in België. En net zoals het huismerk van Delhaize is ook het huismerk van AH echt wel ok.

Maar toch zijn er zo een aantal dingen die ons opvielen, laat het ons op cultuurverschillen houden:
  1. Het aanbod van pasta en rijst is nogal beperkt. Zo hebben we bijvoorbeeld nog geen pasta van het merk Barilla gevonden.
  2. In het rayon van de melk vind je dan wel een uitgebreid assortiment natuurlijk. Zo is er "verse melk" en "houdbare melk" zoals dat dan heet. De verse melk doet me denken aan de blauwe inex-doosjes toen ik in de kleuterklas zat. 
  3. Wij Belgen kopen nogal vaak "en masse" aan, maar de Nederlanders doen dat zo niet heb ik de indruk. Een voorbeeld: water koop je per fles, en een pak water bevat maximaal 4 flessen. Dat vind ik nu toch een beetje eigenaardig. Drinken de Nederlanders dan geen water of drinken ze kraantjeswater? Het zal wel dat laatste zijn. Nu, gezien we uit MO komen is het nog wennen om van de kraan te drinken, daar was het absoluut af te raden. En met kleine kindjes in huis prefereer ik toch nog altijd flessenwater. 
Dit zijn nog maar een aantal verschillen, maar ik ben er zo heel zeker van dat er nog meer zijn. Zo zie je maar, een buurland, en toch een beetje anders!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut