Week 1 in België

De eerste week in België na onze terugkeer uit Amman kan in één woord worden samengevat: acclimatiseren.

Letterlijk: het is echt wel wennen aan de regen en de "koude" temperaturen als je gewend bent aan zon en temperaturen van 30-35°C. Bovendien zijn de outfits van mijn Kapoenen niet echt aangepast aan het Belgische weer, met gevolg dat ik wat soldekes mocht gaan doen zodat mijn Kapoenen toch geen kou zouden vatten.

Figuurlijk: in het verkeer moet ik erop letten dat ik niet te veel claxonneer en dat ik bij het oprijden van een rondpunt wacht tot ik kan. Ik leg dit eventjes uit. In Amman/Damascus is het de normaalste zaak van de wereld om te claxonneren, geen mens die raar opkijkt of agressief wordt. Wat het oprijden van een rondpunt betreft, in Amman/Damascus blijf je gewoon maar rijden en de chauffeur op het rondpunt geeft "voorrang", ttz je schiet je er gewoon maar tussen.
Ben ik nu een gevaar in het Belgische verkeer???

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut