Naar de coiffeur in Amman

Na zes maanden vond ik het tijd om nog eens een bezoekje aan de kapper te brengen. In Amman zijn er veel kappers, maar wie knipt goed (naar Westerse normen) en begrijpt Engels? Je hoort eens rond bij andere expats en zo ben ik dan mijn kapper terechtgekomen. Een extra service: de manager komt je ophalen aan een bepaalde landmark (met name Baraka Mall). Daar was absoluut geen ontkomen aan. Of kon de manager de weg naar haar kapsalon gewoon niet uitleggen? Dat laat ik in het midden...

Bon, mijn haar had dus dringend eens een knipbeurt nodig en ik ging voor deze look:


Een gewone bob met een korte frou frou... Toch niet moeilijk me dunkt?

De foto stond op mijn slimme telefoon zodat de kapster toch een beeld had, want op basis van woorden alleen vertrouwde ik het niet echt.

Mijn haar werd gewassen en dan was het kniptijd... SPANNEND!

Ik denk dat het kapsterke niet echt vertrouwd is met korte kapsels (je moet namelijk weten dat 99,9% van de Jordaanse vrouwen lang haar hebben). Ze durfde nauwelijks de schaar erin te zetten. En ik telkens opnieuw: "shorter, shorter". En een frou frou knippen was ze blijkbaar ook niet gewoon: te lang, dan een beetje scheef,... .

Het resultaat: mijn kapsel lijkt niet echt op dat van de foto, maar het gaat er nog mee door.
Prijs: 5JOD (oftewel 5,58868€). En dan heb ik nog 20% korting gekregen moet je weten...

Waar in België kun je je haar nog laten knippen aan dat bedrag (met uitzondering van de flair-bon?).


Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut