Mooie herinneringen aan een verblijf in Damascus en Amman

Toen we op ons eerste buitenlandse avontuur vertrokken heb ik me voorgenomen om in elk land waar we ooit zullen verblijven, één of meerdere mooie stukken te kopen.

Zo liet ik in Damascus deze kast maken, een uniek stuk welteverstaan:


En kochten we er dit kunstwerk:


Daarnaast ben ik ook verknocht geraakt aan tapijten kopen. Niks zo leuk om bij een glaasje thee wat te kletsen met de tapijtenverkoper en ondertussen zijn collectie bekijken. Ik moet zeggen dat ik heel wat wijzer ben geworden wat tapijten betreft (Iraans, Afghaans, knopen,...).

Volià, één van de taptijten die we aankochten.
In Damascus liet ik ook nog 2 sofa's maken voor de meisjes, zodat ze hun eigen zithoekje hebben, met bijhorend tapijt (voorlopig nog geen foto).

Een paar maanden geleden zijn we dan verhuisd naar Amman. En ook al verblijven we hier maar voor enkele maandjes, ik wou toch ook wat spulletjes van hier. Zo bezocht ik deze keramiekwinkel, en kocht er deze koffiekopjes en een tafellamp die een beetje lijkt op deze, maar dan iets kleiner. Ik kende de winkel al, toen we in 2010 een paar daagjes in Amman verbleven en ik er dit kocht:

Het bloempotje had ik gekregen van een vriendin in Amman

En vandaag bezocht ik deze showroom en kocht er een mooie handgemaakte tafelloper.

Ik kan zeggen dat ik best tevreden ben met mijn aankopen uit Damascus en Amman. En nu maar hopen dat we voor alles een plaatsje vinden in een huisje in Den Haag.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut