Een zaterdag in Amman

Zaterdag 16 juni, 38°C, Amman. Wat doet het gezin van Mama Van Twee dan zoal?

We zijn de dag begonnen met een heerlijk stukje brood van bij bakker Paul, op ambachtelijke wijze klaargemaakt zoals ze dan zeggen. En dat is het dan ook wel. Het brood is overheerlijk, en bovendien had ik nog voor elk een croissant mee: de beste croissant die ik hier in de regio al gegeten heb.



Na een heerlijk ontbijt zijn we naar het Zeephuis geweest, mijn walhalla van verzorgingsproducten en zeepjes. Alles is 100% natuurlijk en bevat mineralen en "modder" van de Dode Zee. Met andere woorden: pure verwennerij voor je huid.

Mijn buit...
In de late namiddag zijn we dan nog gaan windowshoppen in Wakalat Street, de enige autovrije straat in Amman. In Wakalat Street vind je oa Zara, Mango, Massimo Dutti, Gap, Adidas Originals. In deze laatste shop heeft De Echtgenoot nog een paar sportschoenen gekocht; voor de lange wandelingen op het strand van Scheveningen binnenkort :-). En je moet weten, Adidas is hier ook iets goedkoper dan in België. Dat is mooi meegenomen natuurlijk. Onze wandeling in Wakalat Street hebben we afgesloten met een Café Latte voor mij en een Iced Moccha Coffee voor De Echtgenoot bij Starbucks.

De dag hebben we afgesloten met een heerlijk gekoeld pintje: the one and only Stella Artois!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut