De Andere Cirkel

Grote Kapoen heeft een karaktertrekje dat sterk op dat van Mama Van Twee lijkt.

Ik kan nogal neurotisch zijn wat betreft het opruimen van het speelgoed. Als er een puzzelstukje ontbreekt, dan moet en zal ik het vinden, ik tel alle puzzelstukjes van een bepaalde puzzel, ik tel alle visjes van het visspel (12 in totaal om precies te zijn), ik orden de boekjes van groot naar klein (o wee als er een boek verkeerd zit), enzovoort... . Ik tel nog net niet alle Duplo-blokjes na (maar wel de stoeltjes en dekentjes van het Duplo-huis: 4 van elk!).

Een paar dagen geleden hebben we deze karaktertrek ook geconstateerd bij Grote Kapoen. Grote Kapoen heeft een houten speeltje van HABA waarbij je de bij elkaar horende stukjes moet op een stok schroeven.
Af en toe ligt er eens een cirkel of vierkant onder de zetel, in een kast, in de speelbox... Een paar dagen geleden ontdekte Grote Kapoen dat er een cirkel ontbrak. De cirkel is nergens te bespeuren. En elke dag, zomaar uit het niets, vraagt Grote Kapoen: "Andere Cirkel?" en dan gaat zij dus op zoek naar De Andere Cirkel.

Samen met Grote Kapoen ben ik nu dus op zoek naar De Andere Cirkel. Ik heb zelfs al op mijn buik gelegen om onder de koelkast te kunnen kijken.

Ik hoop voor De Echtgenoot dat we De Ander Cirkel zo snel mogelijk vinden want anders zijn er twee madammen die heel lastig gaan worden vrees ik.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut