Aan de kassa

Toen we, nu bijna drie jaar geleden aankwamen in Damascus, was het eventjes wennen als je aan de kassa kwam in de supermarkt. Alles wordt voor jou gedaan: winkelkar uitladen, je aankopen in plastic zakjes steken, met de winkelkar naar je auto rijden om dan vervolgens de zakjes in je auto te laden. Wat jij als klant hoeft te doen is toekijken en betalen.

Hetzelfde gebeurt in Amman. Het is een fenomeen eigen aan de streek denk ik zo dan.
Maar één waar je zo snel aan gewend geraakt. Want wie kent niet de stress als je in De Delhaize aan de kassa staat op een zaterdag? De kassierster scant het ene na het andere, je moet betalen en dan moet je nog de helft van je winkelaankopen in je herbruikbare Delhaize-tas steken. HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hier geen stress, het is dan ook heel warm natuurlijk!

Waar ik mij wel serieus aan kan ergeren is de hoeveelheid plastic zakjes die je hebt na een bezoekje aan de supermarkt. Logischerwijs zakjes vullen (zoals in De Colruyt) dat is niet hun sterkste kant! Zo gaat zelfs een pak pampers of een pak water van 6 flessen in een plastic zak, wat dan weer nogal onhandig kan zijn. De herbruikbare tas is nog geen bekend fenomeen in de regio. Dringend tijd dat daar eens verandering in komt vind ik. En misschien moet ik er dan ook maar eens mee beginnen! Het is de enige manier om iets te doen aan de immense hoeveelheid plastic zakjes in mijn kast.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut