Van Damascus naar Amman naar...

Uiteraard behoeft het een beetje uitleg waar wij als expatfamilie wonen. 


In september 2009 is Mama Van Twee samen met de Echtgenoot -en Grote Kapoen in de buik- naar Damascus verhuisd. Gezien de situatie daar hebben we een paar maanden geleden Dam verlaten en zijn we naar Amman verhuisd. 


Dam ligt mij nauw aan het hart. Waarom? Ten eerste omdat zowel Grote Kapoen als Kleine Kapoen er zijn geboren en ten tweede omdat het ons eerste expatavontuur was. Zien wat er nu met het land gebeurt, doet me dus heel wat!

Amman mist een beetje de charme van Dam. In het oude gedeelte van de stad, met zijn wirwar aan straatjes met souks, antiekwinkeltjes met Damasceense meubels, tapijtenwinkels, en vooral niet te vergeten "mijn sjalenwinkel"  was het aangenaam vertoeven op vrijdag of zaterdag.  


Ik moet zeggen dat ik die sfeer een beetje mis in Amman. Maar bon, Amman heeft dan weer een andere troef: shopping malls met leuke kledingwinkels waar ik wél mijn ding vind en heel wat indoor playgrounds die Grote Kapoen en Kleine Kapoen de komende weken nog gaan verkennen en waarvan ik dan wel een verslagje breng op deze blog. En dan zijn er ook nog de supermarkten zoals Cozmo en Spinneys waar, jaja, varkensvlees wordt verkocht! Njam njam... Ondertussen heb ik al zeker 8 verschillende soorten hesp geprobeerd, de Oostenrijkse hesp met honing viel goed in de smaak! 


De volgende weken staat er nog heel wat op het programma gezien we hier maar een korte tijd verblijven. Jawel lezers, in juli verhuizen we opnieuw. Dat is nu eenmaal het leven van een expatfamilie... Maar deze keer zullen we iets dichter bij huis zijn. We gaan namelijk naar Den Haag, en daar verheug ik mij wel op!! 



    Reacties

    Populaire posts van deze blog

    Claudette Cardigan

    Grote Schrikkepeut