Uitduwzakjes

Als bloggende mama is het ook mijn taak om over "babystuff" te schrijven. In deze post zal ik het eens hebben over babyvoeding in Amman.

Een van de eerste dingen die ik gedaan heb toen we in Amman aankwamen, was op zoek gaan naar babyvoeding want via TTT wist ik dat het niet makkelijk is om in Amman babyvoeding te vinden. Ik heb dan ook verschillende supermarkten en apotheken afgezocht, op zoek naar De Potjes. Conclusie: De Potjes zijn niet te vinden in Amman, en als er al eens zijn dan moet je er heel snel bij zijn!

Wat heb ik wel gevonden en is altijd te vinden? Uitduwzakjes! Aanvankelijk vond ik het maar een raar idee, groentjes/fruit in een zakje dat je er moet uitduwen. Maar de uitduwzakjes zijn enorm populair bij de mama's van de babygroup, vooral dan bij de Angelsaksische. Toen de voorraad Potjes uit Dam op was heb ik mij dan ook maar gewaagd aan de zakjes. En ik moet zeggen, ik zie alleen maar voordelen:
  1. geen gesleur meer met glazen potjes (dat weegt nogal als je zowel groentepap als fruitpap moet meesleuren voor een dagje uit);
  2. geen zoektocht naar een microgolf of wachten op een ober om het potje op te warmen;
  3. geen lepeltjes nodig (wat ik wel al eens durf te vergeten als we op uitstap gaan) want de baby - of de mama/de papa als de baby het nog niet zelf kan - kan op het zakje duwen en dan de inhoud gewoon opzuigen;
  4. geen onaangename geurtjes of slechte smaakjes want jawel de inhoud van de zakjes ruiken goed en smaken best lekker.



En wat heb ik dit weekend gevonden in Carrefour? Yoghurt in uitduwzakjes... Heel handig, zeker als Kleine Kapoen zelf haar Petit Gervais wilt eten en zit te worstelen met het potje dat na 10 seconden vol hangt en steeds uit haar handen glipt!






Kortom: ik ben fan van de uitduwzakjes en kan het iedereen aanbevelen! 





Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut