Microklimaat

Zopas zag ik de nieuwsbeelden over de sneeuw en de gevolgen ervan in België. Geloof het of niet, maar hier in Den Haag was er geen sneeuwvlokje te bespeuren maar wel een stralende zon (in tegenstelling tot in andere delen van Nederland natuurlijk). Er was echter wel een felle noordoostenwind, zo werden we op de Fred bijna omvergewaaid.

Maar als mijn Kapoenen het zonnetje zien schijnen dan willen zij ook naar buiten. Ik trok hun dikke jas, sjaal en muts aan en liet hen als het ware uit in ons tuintje. En ik moet zeggen, op ons terras was het heel aangenaam vertoeven. Er heerst zowaar een microklimaat, we zitten volledig beschut tegen de wind en bij de kleinste zonnestraal warmt het snel op; zo ook vandaag. En dat was genieten, zowel voor mijn Kapoenen als voor Mama van Twee, terwijl elders de strakke wind je bijna omverblies of de sneeuw roet in het eten gooide bij je treinreis. (Op die momenten ben ik blij dat ik niet meer met de trein naar Brussel moet voor mijn werk.)

En ook zij genoten van het zonnetje:


Maar de uitspraak van de dag kwam van Grote Kapoen: "mama, deze glijbaan is voor baby's".
Tja, ergens heeft ze wel gelijk:


We kochten de glijbaan destijds in Dam (twee jaar geleden ongeveer - ik weet het, ze is nogal roze, maar we waren toen al blij dat er toch 1 glijbaan op voorraad was), maar nu wordt mijn Grote Kapoen er toch wel ietsje té groot voor. Maar dan zoekt zij de uitdagingen wel op een andere manier natuurlijk. En zo zal de glijbaan toch nog eventjes meegaan, want ook Kleine Kapoen kan zich voldoende uitleven op het roze speeltuig.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut