La rentrée

Woensdag 2 september was het zover: la rentrée. (Vraag me nu niet waarom de Franse School 2 september opteert voor de eerste schooldag).

Lena zit nu Grande Section en Anna in Moyenne Section. Wat worden ze toch groot. Beiden keken al een paar dagen uit naar de eerste schooldag en om hun vriendjes en vriendinnetjes terug te zien. Tot nu toe verloopt alles prima. Beiden zijn tevreden en wij ook.

En ja, u leest het goed. Ik gebruik voortaan gewoon de voornamen voor onze 2 Kapoenen. Mocht het nog niet duidelijk zijn Grote Kapoen is beter gekend als Lena en Kleine Kapoen als Anna.

Voor het nieuwe schooljaar kregen beiden een nieuwe rugzak. De 2 Lilliputiens rugzakjes mochten wel vervangen worden. Niet dat ze versleten waren, want het is toch wel kwaliteit. Maar deze van Anna (een Liz rugzakje) vond ik wat aan de kleine kant. En deze van Lena (de Noémie) deed al 4 jaar dienst, van preschool in Damascus tot Moyenne Section in Den Haag. Beiden wilden uiteraard een Frozen rugzak maar daar heb ik mij fel tegen verzet. We gingen samen op het wereldwijde web op zoek naar een leuke vervanger. En we kwamen uit bij het merk Stephen Joseph. Beiden waren dolblij toen hun rugzak arriveerden en stonden te trappelen om terug naar school te gaan.
Mijn meisjes, ik wens jullie een fantastisch schooljaar toe!

Voorts is ook ons laatste jaar Den Haag  begonnen en dat betekent dat we zo in een fase zitten waarin we vaak gaan zeggen "het is de laatste keer dat...". Ik heb alleszins al een lijstje klaar met dingen die ik hier nog wil doen. Want hoewel Den Haag op een boogscheut is van België, is het geen evidentie dat we hier vaak zullen terugkomen. En de emokip die ik ben, krijgt het nu al moeilijk als ik denk aan het nakende afscheid. Maar laat ons nu nog even genieten. En genieten, dat is wat ik de komende maanden zeker en vast ga doen.
En ik hoop hier terug wat meer te kunnen neerschrijven. La rentrée à l'école et au blog. Voilà!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Claudette Cardigan

Grote Schrikkepeut